Gumy do ćwiczeń - jak ćwiczyć? 5 ćwiczeń z gumą

2019-03-29

Ćwiczenia na jędrne uda i pośladki

Gumy doskonale nadają się do ćwiczenia mięśni pośladków. Opór, który stawiają, sprawia że w trening musimy włożyć więcej siły. Znaczenie ma szczególnie dokładnie wykonywanie powtórzeń, dlatego nie warto się spieszyć.

Ćwiczenie numer 1

Kładziemy się na macie, na lewym boku, w takiej pozycji, aby ręka znalazła się na biodrze. Guma do ćwiczeń powinna obejmować obie nogi na wysokości kolan. Jedną nogę lekko zginamy (tę na której się opieramy), podczas gdy drugą wyprostowaną podnosimy równomiernie w górę, a następnie opuszczamy. Ćwiczenie powtarzamy przynajmniej 10 razy w 3 seriach na każdą ze stron.

Ćwiczenie numer 2

Tym razem kładziemy się na plecach i pośladki unosimy lekko w górę. Pozostając w tej pozycji odbijamy od siebie kolana na zewnątrz, a następnie na powrót łączymy.To ćwiczenie również należy wykonać przynajmniej 10 krotnie w kilku powtórzeniach. Guma powinna znajdować się na wysokości kolan.

Ćwiczenie numer 3

Stajemy w lekkim rozkroku, a kolana uginamy. Gumę umieszczamy nieco powyżej kolan, tak aby obejmowała obie nogi. Następnie przechylamy prawę stopą do zewnątrz w taki sposób, żeby wprawić w ruch całą nogę, podczas gdy lewa noga pozostaje nieruchomo. Ćwiczenie powtarzamy z lewą stopą.

Ćwiczenie numer 4

Do tego ćwiczenia potrzebne będą dwie gumy: jedna musi znaleźć się nieco powyżej kolan, zaś druga na wysokości kostek. Nadal utrzymujemy się w lekkim rozkroku i wykonujemy powolne kroki w bok. Najpierw przesuwamy w jedną stronę prawą nogę, a następnie dołączamy do niej lewą.

Ćwiczenie numer 5

Gumy pozostają na tym samym miejscu co w poprzednim ćwiczeniu. Tym razem wykonujemy przysiad z podskokiem.

 

Zalety ćwiczeń z gumą

Zastosowanie gum do ćwiczeń przynosi mnóstwo korzyści osobom, którym zależy na kształtowaniu sylwetki. W związku z tym, że ich rozciąganie wymaga od nas wysiłku, mięśnie pozostają cały czas napięte, dzięki czemu dochodzi do ich wzmocnienia i ujędrnienia. Co więcej, guma do ćwiczeń pozwala na przeprowadzenie treningu rozciągającego, dlatego też sportowcy często wykorzystują je podczas rozgrzewki. Ponadto, ćwiczenia z gumą są mało inwazyjne, a ryzyko kontuzji zostaje ograniczone do minimum. Stopień ich trudności jest niewielki, bez problemu poradzimy sobie z nimi samodzielnie, nawet w zaciszu naszego domu. Zakup tego typu akcesoriów treningowych nie nadwyręży naszego portfela, a niewielki rozmiar sprawia, że możemy je wszędzie ze sobą zabrać.

Guma do ćwiczeń to przyrząd, który ostatnio zyskał na popularności. Trening z ich wykorzystanie jest promowany przez wiele trenerek fitness i nie tylko. Z pewnością warto je wypróbować i cieszyć się z możliwości, jakie oferują. Warto dodać, że przy ich użyciu możemy ćwiczyć nie tylko mięśnie ud i pośladków, ale i ramion czy brzucha.
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel