Obciążniki do ćwiczeń – rodzaje i zastosowanie obciążników

2019-02-07

Ćwiczenia z obciążnikami cieszą się popularnością wśród ambitnych amatorów i zawodowców przygotowujących się do zawodów. Wszyscy, którzy chcą wypracować i utrzymać dobrą formę, zamieniają zwyczajny trening na trening z ciężarkami. Ubierając obciążniki na nadgarstki, kostki czy kamizelki z możliwością regulacji obciążenia wyruszają oni na bieżnie, na siłownie, do klubów sportowych i na sale fitness. Dlaczego podnoszą sobie poprzeczkę? Ponieważ trening z dodatkowym obciążeniem przynosi lepsze rezultaty w krótszym czasie. W dodatku dla wielu jest źródłem satysfakcji.

Po co stosować obciążniki?

Stosowanie obciążników ma wiele zalet. Zwłaszcza, że na rynku jest duży wybór modeli o różnej wadze, od 0,5kg do nawet 50kg. Oznacza to, że każdy, nawet początkujący sportowiec może dobrać sprzęt sportowy adekwatny do swoich możliwości.

Zapewne zastanawiasz się jednak dlaczego w ogóle warto rozważyć zakup obciążników na kostki czy nadgarstki. Okazuje się, że ćwiczenie z nimi ma wiele zalet:

  • pozwalają osiągnąć spektakularne efekty w krótszym czasie,
  • zwiększają efektywność treningu,
  • wzmacniają wszystkie mięśnie,
  • mają pozytywny wpływ na gęstość masy kostnej,
  • pomagają rozładować stres i zredukować problemy, które są jego efektem — bezsenność czy złe samopoczucie.

Abyś mógł odczuć wszystkie korzyści wynikające ze stosowania obciążników na nadgarstki, kostki czy kamizelki obciążeniowej pamiętaj, aby precyzyjnie dopasować je do siebie. Chodzi tu nie tylko o typ obciążnika, ale też o jego rozmiar. Zbyt luźna taśma może powodować dyskomfort, zbyt ciasna — utrudniać krążenie krwi.

obciazniki na kostki

Jakie obciążniki do ćwiczeń wybrać?

Szukając ciężarków do ćwiczeń natkniesz się na różne modele. Jednak największa popularnością cieszą się:

  • obciążniki na nadgarstki —doskonałe do uprawiania joggingu, aerobiku, ćwiczeń ujędrniających górne partie mięśniowe i poprawiające gibkość ciała,
  • obciążniki na kostki —sprawdzą się na bokserskim ringu, na sali fitness i na siłowni,
  • kamizelki z obciążeniem —jej celem jest zwiększanie oporów podczas treningów. Dlatego największą popularnością cieszy się wśród osób, które uprawiają jogging, trening bokserski, ćwiczą na orbitreku lub biegają na bieżni.

Trening z obciążnikami

Trenowanie z obciążnikami otwiera przed Tobą znacznie więcej możliwości. Pozwala także bardziej precyzyjnie kontrolować zakres wykonywanych czynności oraz partie mięśni, które poddawane są rzeźbieniu. Wybór odpowiednich obciążników na nadgarstki czy kostki to dopiero pierwszy krok na drodze do sukcesu. Kolejnym jest dobranie odpowiednich ćwiczeń, dopasowanie ich intensywności i rodzaju do celu, jaki chcesz osiągnąć. Taki plan możesz oczywiście opracować sam lub z pomocą trenera personalnego.

Obciążniki treningowe najczęściej wykorzystywane są do wykonywania popularnych ćwiczeń wytrzymałościowych czy do biegania. Równie polecane są do przeprowadzania rehabilitacji.

Bardziej zaawansowani sportowcy mogą oczywiście sięgać bo skomplikowane ćwiczenia, a nawet wymyślać własne. Ważne, aby traktować trening w kamizelce obciążeniowej czy z ciężarkami jako dobrą zabawę oraz kolejne do pokonania wyzwanie.

Dla kogo przydadzą się obciążniki treningowe?

Z obciążników na nadgarstki, kostki i kamizelek z obciążeniem mogą korzystać zarówno mężczyźni jak i kobiety. Odpowiednio dobrana masa ciężarków i rodzaj treningu pozwolą wszystkim na osiągnięcie rezultatów o jakich marzą. W przypadku panów najczęściej jest to wzmocnienie i wyrzeźbienie muskulatury. Panie zazwyczaj skupiają się na spalaniu tkanki tłuszczowej i rzeźbieniu sylwetki. Na pewno każdemu trenującemu z obciążeniem zależy na wyzwoleniu energii oraz zdrowym, aktywnym spędzaniu wolnego czasu.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixelpixel